Stugan i Messumaa! :) <3

Hej allihopa!
Måndagen den 16 Juli åkte jag,mamma, pappa, Malin, Mikael och mormor till stugan i Junosando/ Messumaa. Vi var där till på onsdag. Först åkte vi till Pajala sen vidare till Junosando. Vi stannade och fikade hos Eva och Rolf i deras stuga i Kirkonmella. Det är en bit i från våran stuga. Sen åkte vi båt från Kirkonmella till Messumma. I stugan har vi gått på skogspromenader, kollat hjortronen vid en myr, åkt båt, tränat på att ro, badat, varit och slängt ur mjärden, kastat med kastspö, fotat, mm. Vi har haft fint väder.
 
Nu kommer det bilder från stugan: :)
 
 
 
Myren!
Hjortronen var inte ännu mogna.
Solen håller på att gå ner.
 
 
Messumaa! <3
Jag kastar med kastspö! :)
Här är våra stugor. Till vänster är våran lilla sovstuga, till höger är mormors stuga.  :)
 
Mina stövlar! :)
Jag ror! :)
Jag ror igen! :)
 
 
 
Tack Malin att du fixade min bild att den fick lite färg. Tack! :) <3
 
Hejdå jag skriver snart igen! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0