Mina nya skor! :)

Hej på er!
Igår var vi i Kalix och hälsade på moster med familj. Jag köpte nya joggingskor på sportaffären.
När jag kom hem igår gick jag och Mikael ut och sprang! :)
 Mina nya skor! :)

Jag såg en liten söt hare också på gården! :)

Muffins! :) :P :D

Hejsan!
Nu kommer det ett snabbt inlägg. Idag har jag och min storebror Mikael bakat muffins det blev både blåbärrsmuffins och rabarbermuffins. Dom blev jätte goda. :)
Rabarbermuffins! :)
Blåbärsmuffins! :)

Midsommar helgen! :) :P :D

Hej allihopa!
Hoppas alla har haft en bra midsommarhelg. Det har jag. Vi var hos mormor i Pajala. Vi åkte dit på torsdag kväll och kom hem på söndag så har inte haft tid att skriva. På midsommarafton åkte vi till Junosuando till kyrkogården. Vi planterade lite blommor på morfars grav! <3 Sen när vi kom hem till mormor så gick vi och plockade blommor och gjorde en midsommarstång. Vi dansade runt den. Vi åt grillat till middag och som efterrätt blev det glass och jordgubbar. På lördag gick jag, Axel, Agnes, Malin och Maria till lekplatsen för att leka. Sen åkte jag till Nora och där hoppade vi på studsmattan, spelade kubb, lekte sura ägget, köpte glass,mm. Det var jag, Nora, Frida, Tuvalisa och Megan-"Meggis". På söndag åkte vi hem.
Här kommer det några bilder från helgen. :) :P :D

Axel <3
Vi var och plockade blommor! :)

Här gör jag och Malin midsommarkransar! :)

Min fina storasyster Malin plockar blommor. <3
Malin och Axel plockar blommor.
Smile! :) ;)
Vi var till morfars grav! <3
Jag har köpt en sten som det står världens bästa morfar på! <3

Jordgubbar och glass är gott! :)

Min fina mamma! <3
Jag och Axel gungar på lekplatsen! :)
Det gjorde Agnes också! :)
Min fina moster! <3
Söta Agnes! <3

Cirkus Maximum!!! :)

Har varit en rolig kväll på Cirkusen med Emilia.
Jag hade en vinnarbiljett för jag hade vunnit.
Min biljett! :)

V

SOMMARLOV!!!!! :)

" Skolan är slut, lovet är här och det börjar i dag. SOMMARLOV!!!!!! :)  I kväll blir det Cirkus, det blir nice. :)

Cypern! 20-27/5-2012

Hej allihopa!
Nu har jag varit hemma, det är ungefär 2 veckor sen vi kom hem från Cypern. Har inte hunnit skriva om resan. Men ska göra det nu. Vi var i Cypern en vecka. Det var super bra där. Nu ska jag berätta vad vi har gjort.
Söndag den 20 maj 2012
Idag har jag vaknat jätte tidigt. Klockan var halv 2 när jag steg upp. Vi sov över hos min moster med familj, som bor i Kalix. Vi åkte från Kalix kl. 02.30. Flyget från Luleå till Cypern gick 05.45. Vi var framme i Cypern, Larnaca flygplats 11.40 Cypriotisktid. De ligger en timme före. Vi åkte buss från flygplatsen till AgiaNapa. Hotellet heter Panthea. Det tog ungefär 50 min. När vi kom fram till hotellet i AgiaNapa gick vi och åt lunch. Efter vi hade ätit gick vi och badade i poolen. Nice! :) Poolen var jättestor. Till middag så åt vi buff'e. sen var det disco för barn och ungdomar. Jag, mamma, pappa och mormor bodde i lägenheter 3502. Maria, Tommy, Axel och Agnes bodde i lägenheten 3501.
Måndag den 21 maj 2012
Första morgonen här i Cypern. Det är super fint här. Idag har vi varit på splash world. Det är en jättestor vattenpark. Vi åkte i stora däck och rutschkanor. Det var roligt. :) På eftermiddagen kom min storasyster och storebror hit till Cypern. Det var jätte roligt att de kom. Sen åt vi middag det var Italiensk buff'e. Det var mycket pasta och pizza.
Tisdag den 22 maj 2012
Efter frukosten så gick vi till stranden. Vi har en strand nära men vi promenerade till en lite bättre strand. Vi badade i Medelhavet. Solade och byggde fina sandslott. Efter havet så gick vi till vattenparken igen. På kvällen var vi på cypriotisk "fest". Vi åt cypriotisk mat och tittade på folkdans.
Onsdag den 23 maj 2012
Idag har jag, pappa, Axel och Tommy varit på en båttur. Båten hette Nemo Submarine. Båten var två våningar. Man kunde vara uppe på däck och där nere och titta under vattnet på fiskar. Sen gjorde båten ett stopp så man fick bada om man ville. Jag och Tommy simmade lite men man fick jätte mycket saltvatten i munnen. Blää! Ner till botten var det 9-10 meter djupt. Tommy simmade ända ner till botten och hämtade upp en snäcka till mig. När vi kom till hotellet så badade vi i poolen.
Torsdag den 24 maj 2012
Idag har det varit en dag vid poolen och i vattenlandet. Jag åkte den blåa ruchkanan som var jätte stor. :) Jag och Axel lekte i vattnet och i klätterstälningen med Sara och Wilma. Sara och Wilma är våra nya kompisar. Före middagen så gick vi till ett tivoli och åkte karuseller. Det var roligt. Jag och Axel åkte The Wild Mouse, "Den var lite läskig". :) Efter middagen så var vi och såg på en eldshow. Det dansade med brinnande facklor. Det var ganska coolt.
Fredag den 25 maj 2012
Hela veckan har det varit jätte fint väder. Ca plus 28-34°C varje dag. Idag har det blåst mycket vid havet. Det hade hissat upp en röd flagga. Det betyder att man inte får bada i havet på grund av höga vågor. Vi badade i poolen och i Splachworld istället. På eftermiddagen promenerade vi upp till klostret i byn. Klostret byggdes omkring 1530. Kyrkan är uthuggen ur klippan och ligger under jorden. Utanför klostret finns ett mullbärsträd som är 600 år gammalt. Middagen åt vi på restaurangen Palazza Bianco. Vi åt som förrätt vitlöksbröd, huvudrätt kött, beanässås med potatis, efterrätt pannacotta och glass. Det var gott.
Lördag den 26 maj 2012
Efter frukosten så gick vi till stranden för att sola och bada i havet. Vi gick efter strandpromenaden. Vi gick till Splachworld för att bada och åka vattenrutschkana. Efter vi hade badat så gick vi i affärer. Jag köpte en badhandduk det är en karta över Cypern., en present till en kompis och en snäckask till mig själv. mm. Idag är det sista kvällen. :(. Efter middagen såg vi på en parrot show = en papegoj show. Det var jätte roligt. Efter showen fick jag ha papegojan på min axel. Den hade vassa klor.
Söndag den 27 maj 2012
På morgonen så packade vi och åt frukost. Det är sista dagen idag. :(. Bussen hämtade oss 09.30 och körde oss till flygplatsen i Larnacka. Sen så flög vi hem till Sverige! :) :( Veckan har varit toppen! :) :D :P