Mitt Jullov. :)

Hej allihopa och God Jul!
Äntligen är det jullov. Å vad skönt att vara ledig från skolan. På torsdag tog jag bussen mot Pajala till mormor. På kvällen var jag hos Nora. Vi firade jul i Pajala. Mikael och Malin har kommit hem, det är jätte roligt. På julafton var vi ute och lekte i snön vi åkte en sväng till Junosuando för att tända ljus på morfars grav :(. Vi åt julmat och på kvällen kom tomten. Tomten var snäll jag fick mycket julklappar.  I julklapp fick jag:
* en one peace (stavning)
* idol 2011 cd
* kläder
* pyjamas och tofflor
* filmer
* böcker
* Nagellack
* bakbok och muffinsformar mm.
På måndag åkte vi hem från Pajala. På tisdag var jag och Madde och spelade pingis och biljard på gamla skolan. Det var roligt. På nyårsafton var vi hos oss. Det var Jag, Malin, Mikael, mamma, pappa, mormor, Maria, Tommy, Axel och Agnes. Jag och Axel var ute nästan hela dagen vi var vid polcirkelhuset och hjälpte till lite grann. :) Sen på kvällen var det nyårs fest det var We doit twice :) Dubbelt nyårs firande. Vi brukar alltid ha festen på isen men i år var vi tvugna att ha det på land , men det stoppade inte gästerna det kom hur mycket folk som helst. Det kom flera bussar med turister. :) Nu är det ett nytt år. 2012 . Gott Nytt År alla läsare :). På tisdag den 3 Januari åkte min storebror Mikael tillbaka till Stockholm det var jätte tråkigt att han åkte :(.  Den 4 Januari på onsdag fyllde min kusin Axel 6 år. På kvällen åkte jag och Malin buss till Kalix. På torsdag den 5 januari hade Axel sitt 6 års kalas, det var många barn ca: 16 st. Jag och Malin var lekledare. Det var jätte roligt att leka med barnen :). Alla barnen var utklädda. Malin var en Cowboy jag var en prinsessa, Axel var en typ mumie. Dom andra barnen var: prinsessor, häxor, pirater, spöken, indianer, en var bolibompadraken, mm. min storasyster Malin åkte till Uppsala den 6 Januari :(. Det var jätte tråkigt att hon åkte :(. Jag har varit ute mycket också. På Söndag var jag hos min bästis Marika på nyårsfest. Det var en super rolig fest. Dom som var på festen var: jag, Marika, Emma, Olli, Ellen P och Julia. Vi spelade Just Dance 3 det var roligt, vi dansade, vi lekte sanning och konka, sen var vi ute och tände tomtebloss mm. Om du läser det här Marika så vill jag säga att det var en helt fantastiskt fest. Helt galet roligt. I dag började skolan också. Ganska roligt. Det var jobbigt att stiga upp så tidigt på morgonen. :/ men det var ju roligt att träffa alla kompisar igen. :) I skolan hände det inte så mycket i dag vi hade språkval, svenska, matte, musik, några raster och engelska. Vi slutade ju klockan 1 så det var ju ganska chill. Efter skolan var jag med min kompis Emilia vi byggde en snökoja ute i en *jätte stor backe*. :)
Här nere kommer det lite bilder okej ganska många bilder. :)
Mitt tomtebloss. :)
Axels fina blixten tårta, Den var god.
Jag, Axel och moster Maria har klätt granen i Pajala. :)
Min one peace (stavning) som jag fick i julklapp.  :)
Jag fick en bakbok med muffins recept i och muffins formar. :)
Duschkräm och bodylotion :)
Jag fick också idol cd. :)
Raketer ganska suddig bild men den får duga.
Raketer :)
Min kamera väska.:)
Våran fina gran och mycket paket. :)
Mera paket. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0